Fungsi & Peranan
Bahagian Transformasi Akademik
TOR PENYELARAS KURIKULUM TERSEDIA MASA HADAPAN (FRC)
- Menyelaras pelaksanaan Outcome-Based Education (OBE) atau Amalan Pendidikan Berasaskan Hasil dalam sistem OBE UniSZA.
- Menyelaras pelaksanaan PdP transformatif dan pembelajaran imersif.
- Memantau pelaksanaan PENJANA KPT-PACE dan pelaksanaan pentaksiran alternatif.
- Menyelaras pelaksanaan Pembelajaran Sepanjang Hayat (PSH).
- Menyelaras dan mengurus Unit APEL.
- Menyelaras pengurusan bagi kategori Anugerah Pengajaran bagi Anugerah Akademik Negara (AAN) dan Anugerah Khas YB Menteri Pendidikan Malaysia: Rekabentuk Kurikulum dan Penyampaian Inovatif (AKRI) dan Pertandingan e-SULAM Innovate.
- Memantau status perancangan dan pencapaian Pelan Tindakan Akademik (PTA).
SEKSYEN HIEPS & SULAM (H&S)
- Menyelaras pelaksanaan High Impact Educational Practices (HIEPs).
- Menyelaras pelaksanaan mod pengajian 2u2i.
- Menyelaras pelaksanaan Service Learning Malaysia-University for Society (SULAM), Community-Based Learning dan Community Learning.
- Memantau pelaksanaan Latihan Industri dan semua aktiviti akademik Sangkutan Industri.
- Memantau penerapan aspek keusahawanan dalam kurikulum.
- Menyelaras pelaksanaan agenda CEO@Faculty dan GAP Year.
- Menyelaras pengurusan bagi kategori Anugerah Pengajaran bagi Anugerah Akademik Negara (AAN) dan Anugerah Khas YB Menteri Pendidikan Malaysia: Rekabentuk Kurikulum dan Penyampaian Inovatif (AKRI) dan Pertandingan e-SULAM Innovate.
- Memantau status perancangan dan pencapaian Pelan Tindakan Akademik (PTA)
Capaian Sistem yang Digunakan
- Sistem PTA https://portfolio.unisza.edu.my/comaei/pta/login.php
- i-Portfolio https://portfolio.unisza.edu.my